2019-08-28 06:15Pressmeddelande

Liveupplevelse och gemenskap i fokus på Södra Teatern i höst

Under hösten kommer Oscar Soul Experience till Södra Teatern för att skapa en ny klubb.Under hösten kommer Oscar Soul Experience till Södra Teatern för att skapa en ny klubb.

Södra Teatern sätter fokus på livemusik för alla i nyrenoverade Kristallen i höst. Efter sommarens renoveringar är dansgolvet större, scenen bättre och upplevelsen maxad.

Fredagar, med start den 30 augusti, bjuder Södra Teatern in till höstens nya livemusiksatsning på Mosebacke. I nyrenoverade Kristallen på plan tre, nu med större dansgolv och bättre scen, tar The Music Box Live, PNKSLM Takeover, The World Is My Oyster och The Soul Experience över.

– Vi gör allt vi kan för att satsa på upplevelsen av livemusik och gemenskapen som finns i den. Kristallen varje fredag i höst är livemusik i klubbmiljö som är tillgänglig för alla att ta del av. Vi har strukit entréavgiften, i stället kan publiken swisha banden om de vill, berättar Filip Adamo, nöjesansvarig för Södra Teatern.

Bakom liveklubben The Music Box Live står Bosse Lundqvist som bland annat drivit klubb Filter (Södra Teatern), Klubb Barbara (Sten Sture) och den legendariska Uppsalaklubben Love Schack. Numera driver han indiebolaget The Music Box och kickar igång höstens liveklubbar den 30 augusti med Victor Crone som gjort succé med singeln ”Storm” som toppat radiolistorna i Sverige hela sommaren.

När The World Is My Oyster återuppstår är det en vital senior som vet hur att förena livemusik, dj’s, ostron och svettpärlor i pannan till stans bästa liveklubb. En gång champ alltid champ resonerar Hansi Friberg, en institution i musik-Sverige, och utlovar ett surprisekalas av musik livs levande och rytmer från dj-bås.

Punk Slime Recordings (aka PNKSLM) är ett fristående skivbolag baserat i Stockholm som hyllats världen över för både sin skivbolagsverksamhet med artister som ShitKid, Les Big Byrd och Sibille Attar. Liveklubben PNKSLM Takeover är en klubb lika mycket som en ockupation.

Efter flera års turnerande i USA, Kina, Europa och Sverige vill Oscar Soul Experience nu föra samman alla intryck och erfarenheter till ett klubbformat i Stockholm; The Soul Experience. Målsättningen är att ta tillbaka soulmusiken och värdet av livemusik i en miljö där alla känner sig som hemma. Varje spelning kommer att vara helt unik med ett stort band och hemliga gästartister.

Höstens liveklubbar på Södra Teatern

The Music Box Live | 30/8, 27/9, 25/10 & 22/11

PNKSLM Takeover | 6/9, 4/10 & 1/11

The World Is My Oyster | 13/9, 11/10 & 8/11

The Soul Experience | 20/9, 18/10, 15/11 & 13/12

Om Södra Teatern

Södra Teatern och Mosebacke är ett av Stockholms äldsta och mest mytomspunna kulturetablissemang som skapar gränsöverskridande upplevelser. Vi presenterar ett brett utbud av inkluderande, samtida kultur inom scenkonst, konserter, klubbar, mat och dryck samt möten och event.

Filip Adamo
Nöjesansvarig